Vilkår og betingelser

www.wheat.no eies og drives av Wheat Norge NUF:

Wheat Norge NUF
Støleveien 291
4887 Grimstad 
Norge
E-post: info@wheat.dk
VAT No: 997161890MVA

Disse vilkårene gjelder for kjøp av varer www.wheat.eu for levering i Danmark og resten av verden.

Bestilling og betaling
www.wheat.no er åpen 24/7, bortsett fra hvis stengt på grunn av vedlikeholdsarbeid. Kjøp kan bare gjøres når nettbutikken er åpen.

For å handle på www.wheat.eu du må være minst 18 år gammel og ha et gyldig kredittkort/debetkort akseptert av oss. Hvis du er under 18 år gammel, så kan du bare bruke Tjenestene med foreldre eller foresatte tillatelse.

Når du plasserer en ordre, velger du elementene du ønsker å kjøpe, og klikk "Legg i handlekurv". Du kan endre og kontrollere innholdet i handlekurven helt opp til du legger inn bestillingen. Andre utbetalinger inkludert frakt og kreditt/debetkort kostnader vil først bli beregnet når du er klar til å legge inn bestillingen.

Når du er klar til å legge inn bestillingen, klikk på "Sjekk ut". På neste side, vil du bli bedt om å skrive inn navn, e-postadresse, telefonnummer, leveringsadresse , betalingsmåte og velg fraktmetode . Du kan endre innholdet i handlekurven rett opp før du bekrefter kjøpet ved å klikke på "fullfør order".

Du kan betale for varer på www.wheat.eu ved hjelp av følgende betalingsmetoder :

VISA/Dankort
VISA
VISA Electron
Maestro
MasterCard
MasterCard Debit.
MobilePay

Kredittkort avgifter på alle elektroniske bestillinger er dekket av oss.

Erkjennelse av Ordrebekreftelse 
Når du har lagt inn en bestilling, vil du motta en automatisk e-post fra oss som bekrefter at vi har mottatt din bestilling. Men denne bekreftelsen sier ikke at vi har akseptert tilbudet, og vi forbeholder oss retten til å avvise tilbudet. Hvis vi godtar tilbudet, vil vi sende deg en ordrebekreftelse e-post som bekrefter varen (e) har blitt sendt. Kontrakten mellom deg og oss vil bare legges inn når du har mottatt ordrebekreftelsen.

Leveranse
Leveringskostnader vil bli brukt i tillegg til prisene på varene du kjøper. Mengden av leveransen og kostnad vil variere avhengig av hvilket land du ønsker å sende til.

Danmark
For forsendelse info i Danmark, kan du gå til vår danske nettstedet www.wheat.dk.

Internasjonale bestillinger
Alle internasjonale bestillinger blir levert med et registrert postgangen, GLS. Når bestillingen er sendt, vil vi sende deg en e-post med din track & trace/sporingsnummer.
 
Norge
Leveringstiden er vanligvis 2-4 virkedager og koster 95 NOK
• GRATIS FRAKT på bestillinger over 499 kr. (Norge)

Færøyene og Grønland
Leveringstiden er vanligvis 3-6 virkedager og koster € 40, uavhengig av ordrebeløp . (Færøyene og Grønland utsettes ikke for dansk moms. Beløpet vil bli trukket i kassa).

Europa
Leveringstiden er vanligvis 2-5 virkedager og € 14 uavhengig av ordrebeløp.

Utenfor Europa
Leveringstiden er vanligvis 3-6 virkedager og koster € 14, uavhengig av ordrebeløp. (Ikke-EU kundene blir ikke utsatt for dansk moms. Beløpet vil bli trukket i kassa).

MERK: Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre om leveringskostnadene til fjerntliggende områder stiger et visst beløp.

60 dagers returrett 
Hvis du ønsker å returnere noen varer kjøpt www.wheat.eu, kan du returnere dem til oss for å få refundert innen 60 dager fra du mottar din bestilling. Hvis 60 dager utløper på en helligdag, lørdag, grunnlovsdagen, julaften eller nyttårsaften, blir fristen utvidet til neste arbeidsdag. I tilfeller der flere varer er kjøpt i en rekkefølge, men leveres separat, kan varene returneres innen 60 dager etter mottakelse av siste levering.

VIKTIG: Salgs varer må returneres innen 14 dager.

Varene må returneres til:

Wheat Norge NUF
Støleveien 291
4887 Grimstad 
Norge
E-post: info@wheat.dk 

Når du returnerer varer, må du sørge for at de er godt innpakket og der det er mulig, returnere varene i originalemballasjen. Vi vil ikke være ansvarlig for eventuelle tap eller skade på ting som skjer før de returneres til oss, inkludert hvis de er tapt eller skadet under transport. Derfor anbefaler vi at du får et bevis på porto kvittering og sporingsnummer når du returnerer varer til oss. Du vil også være ansvarlig for retur fraktkostnader.

MERK:
Vennligst skriv med store bokstaver "RETUR pakke" på utsiden av pakken.
Vi aksepterer ikke pakker som sendes C.O.D. (kontantbetaling ved levering)

Kjøpsbevis
Når du returnerer en bestilling, må du legge ved en kopi av ordrebekreftelse, faktura eller annet kjøpsbevis  Legg også ved et utfylt returskjema for å forenkle behandlingen.

Refusjoner
Varer må returneres i en salgbar tilstand for å få full refusjon. Når vi har mottatt de returnerte varene, vil de bli inspisert og du vil få refundert prisen du kjøpte varene på, blant annet den opprinnelige leveringsgebyr. Refusjon vil bli gjort til den opprinnelige betalingsmåte f.eks kredittkort refusjon vil bli gjort til det opprinnelige kortet på kjøpet.

Vi er tillatt ved lov å redusere tilbakebetalingen til å reflektere noen reduksjon i verdien av det gode dersom dette er forårsaket av din håndtering, inkludert:
Returnerte varer har blitt brukt
• Varer har blitt skadet mens du var ansvarlig for det
Du har ikke tatt rimelig aktsomhet av elementene slik at de ikke er i en salgbar tilstand

    Rett til kansellering (EU-kunder)
    I tillegg til vår retur policy, hvis du er en kunde i EU og angrer kjøpet, har du rett til å kansellere kontrakten med oss og kreve refusjon innen 14 kalenderdager fra dagen etter datoen du mottok bestillingen din. Når det gjelder delt leveranser til flere varer i en ordre, løper angrefristen 14 dager etter den dagen forbrukeren har mottatt den siste av varene.

    Du må ta rimelig aktsomhet av varene. Mens du kan inspisere elementer og prøve dem på når de er i din besittelse, må de bli returnert i en salgbar tilstand.

    Å utøve din rett til å kansellere, du informere oss om dine ønsker å avbryte via e-post innen 14 dager fra du mottar din bestilling. Du vil også være ansvarlig for å returnere varene til oss inkludert retur fraktkostnader . Du bør returnere varene i originalemballasjen der det er mulig og senest innen 14 dager fra den dagen du informerte oss om din beslutning om å avbryte. Vi vil refundere deg kjøpesummen og original leveranse avgift til den opprinnelige betalingsmetoden. Vær oppmerksom på at vi beholder retten til å redusere tilbakebetalingen til å reflektere noen reduksjon i verdien av varene.

    Garanti
    Alle kjøp på www.wheat.eu har en garantiperiode på 24 måneder. Hvis produktet du har kjøpt hos oss er funnet defekt i garantiperioden , forbeholder deg retten til å ha defekt god helt eller delvis tilbakebetalt , repareres eller erstattes, avhengig av omstendighetene. Vær oppmerksom på at denne garantien ikke dekker produkter skadet som følge av slitasje, feil bruk eller annen skadelig oppførsel.

    Klager og Retur defekte varer
    Hvis du har en klage om en defekt vare, vennligst kontakt oss på info@wheat.dk. Du må sende inn klagen innen "rimelig tid" til å oppdage feilen. Enhver varsel gis innen en periode på to måneder etter at du har oppdaget feilen er ansett som en betimelig varsel.

    I tillegg må du returnere den defekte varen til oss innen rimelig tid for å sende klagen, inkludert detaljer om feilen ved hjelp av vår avkastning skjema for å forenkle behandlingen av klagen.

    Produktet må returneres til:

    OffSpring A/S (Wheat)
    Grusbakken 12
    2820 Gentofte
    Danmark

    Hvis klagen er lovlig og du har mottatt et defekt produkt, vil WHEAT refundere dine returfraktkostnader. Hvis feilen ikke faller innenfor WHEATs garanti, vil du bære alt ansvar for frakt inkludert våre kostnader for å returnere varen tilbake til deg etter inspeksjon.

    I det usannsynlige tilfellet at vi ikke klarer å behandle klagen, og du fortsatt ikke er fornøyd etter avslutningen av våre klager håndtering prosedyre, kan du være i stand til å lodge klagen EU-kommisjonens Online Dispute Resolution plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

    Privatliv

    For å handle på www.wheat.eu, ber vi om følgende informasjon:

    Navn
    Leveringsadresse
    Sendingsadresse
    E-post
    Telefonnummer
    Betalingsinformasjon

    Vi innhenter også informasjon om de varene du har kjøpt for de siste 5 årene, se Den danske Bokføringsloven § 10, hvoretter punkt opplysningene vil bli slettet. Vi ønsker å påpeke at din personlige og bestillingsinformasjon ikke vil bli slettet hvis du har satt opp en profil med oss, hvis du ikke ber oss om å gjøre det.

    WHEAT selger ikke, deler ikke eller utleverer dine personlige opplysninger til tredjeparter, bortsett fra i tilfelle av en restrukturering, hel eller delvis salg av selskapet eller på annen måte som kreves av loven. I alle tilfeller vil vi samarbeide tett med disse tredjepartene for å sikre at personvernet blir respektert og beskyttet.

    Som kunde har du rett til å få tilgang til informasjon om deg. Du har også rett til å be oss om ikke å behandle dine personopplysninger og eventuelle forespørsler om denne rettes til avkommet via info@wheat.dk.

    Cookies
    Ved å skrive inn www.wheat.eu, aksepterer du og samtykker du i bruken av informasjonskapsler på nettstedet. En cookie er en liten datafil som vi lagrer din nettleser for å holde oversikt over hva som skjer under ditt besøk, skille deg fra andre brukere på nettstedet, og personliggjøre din online opplevelse.

    Gjeldende lov og jurisdiksjon
    Bruk og kjøp av varer www.wheat.eu vil være underlagt og tolkes i samsvar med lovene i Danmark. I tilfelle tvist i forbindelse med disse vilkårene, skal denne tvisten være underlagt den eksklusive jurisdiksjonen til danske domstoler.

    Dine lovbestemte rettigheter påvirkes ikke av disse vilkårene.

    Konfliktløsning

    Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

    Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.