Bestilling & betaling

www.wheat.no eies og drives av Wheat Norge NUF:

Wheat Norge NUF
Støleveien 291
4887 Grimstad 
Norge
E-post: webshop@wheat.dk
VAT No: 997161890MVA

Disse vilkårene gjelder for kjøp av varer på www.wheat.no for levering i Danmark og resten av verden.

www.wheat.no er åpen 24/7, bortsett fra hvis stengt på grunn av vedlikeholdsarbeid. Kjøp kan bare gjøres når nettbutikken er åpen.

Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere eller endre en fullført bestilling. Ta kontakt med vår kundeservice hvis du har spørsmål. 

For å handle på www.wheat.no du må være minst 18 år gammel og ha et gyldig kredittkort/debetkort akseptert av oss. Hvis du er under 18 år gammel, så kan du bare bruke Tjenestene med foreldre eller foresatte tillatelse.

Når du plasserer en ordre, velger du elementene du ønsker å kjøpe, og klikk "Legg i handlekurv". Du kan endre og kontrollere innholdet i handlekurven helt opp til du legger inn bestillingen. Andre utbetalinger inkludert frakt og kreditt/debetkort kostnader vil først bli beregnet når du er klar til å legge inn bestillingen.

Når du er klar til å legge inn bestillingen, klikk på "Sjekk ut". På neste side, vil du bli bedt om å skrive inn navn, e-postadresse, telefonnummer, leveringsadresse , betalingsmåte og velg fraktmetode . Du kan endre innholdet i handlekurven rett opp før du bekrefter kjøpet ved å klikke på "fullfør order".

Du kan betale for varer på www.wheat.no ved hjelp av følgende betalingsmetoder :

VISA/Dankort
VISA
VISA Electron
Maestro
MasterCard
MasterCard Debit.
MobilePay

Kredittkort avgifter på alle elektroniske bestillinger er dekket av oss.

Erkjennelse av Ordrebekreftelse 
Når du har lagt inn en bestilling, vil du motta en automatisk e-post fra oss som bekrefter at vi har mottatt din bestilling. Men denne bekreftelsen sier ikke at vi har akseptert tilbudet, og vi forbeholder oss retten til å avvise tilbudet. Hvis vi godtar tilbudet, vil vi sende deg en ordrebekreftelse e-post som bekrefter varen (e) har blitt sendt. Kontrakten mellom deg og oss vil bare legges inn når du har mottatt ordrebekreftelsen.

Leveranse

Leveringskostnader vil bli brukt i tillegg til prisene på varene du kjøper. Mengden av leveransen og kostnad vil variere avhengig av hvilket land du ønsker å sende til.

Alle bestillinger blir levert med et registrert postgangen, Bring. Når bestillingen er sendt, vil vi sende deg en e-post med din track & trace/sporingsnummer.
 
Norge

Leveringstiden er vanligvis 2-5 virkedager og koster 95 NOK

  • GRATIS FRAKT på bestillinger over 1299 NOK

MERK: Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre om leveringsk

30 dagers returrett 

30 dagers retur 

  • Vi tilbyr 30 dagers returrett på varer kjøpt på www.wheat.no 
  • Vi tilbyr ikke bytte. Du må derfor legge inn en ny bestilling. 
  • Returretten løper fra den dagen du mottar varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende ukedag 

 

Slik returnerer du kjøpet i vår returportal 

  • Du oppretter din retur selv via vår returportal her. 
  • I returportalen registrerer du varene du ønsker å returnere. 
  • Du bærer returkostnadene selv. Velger du å bruke vår returetikett via returportalen trekker vi 75 kr fra returbeløpet ditt. 
  • Pakk varen forsvarlig og legg ved returseddelen som fulgte med pakken. Vær oppmerksom på at alle returnerte varer må være i originalemballasjen. Pakk varene forsvarlig og ikke plasser returetiketten eller lignende direkte på originalemballasjen.
  • Når du har opprettet returen din, vil du motta en QR-kode på epost som returetikett. Denne koden skannes i nærmeste BRING pakkebutikk. Husk å få kvittering for innlevering. 

Tilbakebetaling 

  • Du kan forvente å motta pengene på kontoen din innen 14 virkedager etter at pakken har kommet til oss. Når vi har behandlet returordren din, vil du motta en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du ikke har mottatt den innen 14 virkedager, vennligst kontakt vår kundeservice webshop@wheat.eu 
  • Returbeløpet overføres til betalingsmåten du brukte ved kjøpet. Har du f.eks. betales med kort, betales beløpet til betalingskortet som benyttes 

 

Angreretten faller bort, og du kan miste returbeløpet ditt helt eller delvis dersom varen er blitt forringet. Dette kan f.eks. på grunn av: 

  • At du faktisk har brukt varen. 
  • At varen har blitt skadet mens du var ansvarlig for den. 
  • At varen er håndtert på en annen måte enn det som var nødvendig for at du kunne fastslå egenskapene og kvaliteten. 
  • Vi aksepterer ikke returpakker sendt til pakkebutikker. 

 

 

Retur adresse: 
Wheat Norge c/o DSV 
webshop@wheat.dk 
+4545200220 

Stormåsen 41 
1540 Vestby 
Norway 

 

Reklamation

Ditt kjøp er omfattet av kjøpsloven, inkludert regler om mangler. Dette betyr at du som forbruker har 24 måneders reklamasjonsrett, og at du kan få en defekt vare reparert eller byttet, pengene tilbake, eller et prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er forårsaket av feilaktig bruk av produktet eller annen skadevoldende adferd.

Du skal kontakte oss innen "rimelig tid"
Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og senest 2 måneder etter at mangelen ble oppdaget. Du kan klage ved å kontakte oss via e-post på: webshop@wheat.no. Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta ytterligere instruksjoner.

 

Klage

Alle kjøp på www.wheat.no har en garantiperiode på 24 måneder. Hvis produktet du har kjøpt hos oss er funnet defekt i garantiperioden , forbeholder deg retten til å ha defekt god helt eller delvis tilbakebetalt , repareres eller erstattes, avhengig av omstendighetene. Vær oppmerksom på at denne garantien ikke dekker produkter skadet som følge av slitasje, feil bruk eller annen skadelig oppførsel.

Klager og Retur defekte varer
Hvis du har en klage om en defekt vare, vennligst kontakt oss på info@wheat.dk. Du må sende inn klagen innen "rimelig tid" til å oppdage feilen. Enhver varsel gis innen en periode på to måneder etter at du har oppdaget feilen er ansett som en betimelig varsel.

I tillegg må du returnere den defekte varen til oss innen rimelig tid for å sende klagen, inkludert detaljer om feilen ved hjelp av vår avkastning skjema for å forenkle behandlingen av klagen.

Produktet må returneres til:

Wheat Norge
Støleveien 291
NO-4887 Grimstad
Norge

Hvis klagen er lovlig og du har mottatt et defekt produkt, vil WHEAT refundere dine returfraktkostnader. Hvis feilen ikke faller innenfor WHEATs garanti, vil du bære alt ansvar for frakt inkludert våre kostnader for å returnere varen tilbake til deg etter inspeksjon.

I det usannsynlige tilfellet at vi ikke klarer å behandle klagen, og du fortsatt ikke er fornøyd etter avslutningen av våre klager håndtering prosedyre, kan du være i stand til å lodge klagen på EU-kommisjonens Online Dispute Resolution plattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr

 

Returbetingelser 3 for 2 kampanje 

Når vi kjører en 3 for 2-kampanje, bruker vi alltid rabatten på de tre dyreste varene hvis det kjøpes mer enn tre varer. Vi beregner da en rabatt, som trekkes fra prisen på de tre dyreste varene. 

Vare 1: 150 kr 

Vare 2: 200 kr 

Vare 3: 300 kr 

Disse tre varene koster til sammen 650,- og gir en besparelse på 150,- tilsvarende 23 % på alle varer. Denne prosenten trekkes derfor også ved retur. Så det endelige returbeløpet vil være følgende for hver av de tre varene: 

Vare 1: 115,5 kr 

Vare 2: 154 kr 

Vare 3: 231 kr 

Privatliv

For at handle hos www.wheat.dk skal du oplyse mindst: 

Navn
Adresse
E-mail-adresse
Telefon / mobil nummer

Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se. Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Har du oprette et login for at kunne foretage selvbetjening i shoppen, kan dine personlige oplysninger ikke slettes, medmindre du beder os om at gøre det.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig, og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: info@wheat.dk.