returer og reklamasjoner
📦LAGERFLYTT – midlertidig pause i ordreutsendelse
Vi holder på å flytte til et nytt lager. I den forbindelse vil det ikke bli sendt ut ordre i perioden 21. mai til 2. juni 2025.
Du er selvfølgelig fortsatt velkommen til å legge inn bestillinger i nettbutikken i denne perioden, men vær oppmerksom på at utsendelse først vil skje fra 3. juni 2025. Du vil motta en e-post med sporingsnummer så snart ordren er sendt.
Hva med returer?
Returer kan fortsatt sendes som normalt, men det må påregnes lengre behandlingstid på grunn av flyttingen. Vi behandler returer så raskt vi kan.
Vi beklager eventuelle ulemper dette måtte medføre og takker for din forståelse og tålmodighet! 💛
------------------------------------------------------------------------------------
30 dager retur
- Vi tilbyr 30 dagers returrett på varer kjøpt på www.wheat.dk.
- Vi tilbyr ikke bytte. Du må derfor legge inn en ny bestilling.
- Returretten løper fra den dagen du mottar varen. Dersom fristen går ut på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til påfølgende ukedag.
-
Vær oppmerksom på at vi ikke kan returnere eller refundere varer kjøpt fra en forhandler. Her viser vi til den aktuelle forhandleren dersom retur eller bytte ønskes. Dette gjelder også for klager.
-
Slik returnerer du kjøpet i vår returportal
- Du oppretter din retur selv via vår returportal her.
- I returportalen registrerer du varene du ønsker å returnere.
- Du bærer returkostnadene selv. Velger du å bruke vår returetikett via returportalen trekker vi 75 kr fra returbeløpet ditt.
- Pakk varen forsvarlig og legg ved returseddelen som fulgte med pakken. Vær oppmerksom på at alle returnerte varer må være i originalemballasjen. Pakk varene forsvarlig og ikke plasser returetiketten eller lignende direkte på originalemballasjen.
- Når du har opprettet returen din, vil du motta en QR-kode på epost som returetikett. Denne koden skannes i nærmeste BRING pakkebutikk. Husk å få kvittering for innlevering.
Tilbakebetaling
- Du kan forvente å motta pengene på kontoen din innen 14 virkedager etter at pakken har kommet til oss. Når vi har behandlet returordren din, vil du motta en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du ikke har mottatt den innen 14 virkedager, vennligst kontakt vår kundeservice webshop@wheat.eu
- Returbeløpet overføres til betalingsmåten du brukte ved kjøpet. Har du f.eks. betales med kort, betales beløpet til betalingskortet som benyttes
Angreretten faller bort, og du kan miste returbeløpet ditt helt eller delvis dersom varen er blitt forringet. Dette kan f.eks. på grunn av:
- At du faktisk har brukt varen.
- At varen har blitt skadet mens du var ansvarlig for den.
- At varen er håndtert på en annen måte enn det som var nødvendig for at du kunne fastslå egenskapene og kvaliteten.
- Vi aksepterer ikke returpakker sendt til pakkebutikker.
Retur adresse:
Wheat Norge c/o DSV
Stormåsen 41
1540 Vestby
Norway
webshop@wheat.dk
+4545200220
Klage
Ditt kjøp av omfattes av kjøpsloven, inkludert mangelregler. Det betyr at du som forbruker har 24 måneders reklamasjonsrett, at du enten kan få reparert eller byttet en mangelfull vare, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er selvsagt et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke skyldes feil bruk av produktet eller annen skadevoldende oppførsel.
Du må kontakte oss innen "rimelig tid"
Du må annonsere innen "rimelig tid" etter å ha oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og senest 2 måneder etter at mangelen er oppdaget. Du kan klage ved å kontakte oss via e-post til: webshop@wheat.eu. Avhengig av den spesifikke situasjonen vil du motta ytterligere instruksjoner.
Utvidet returrett i julen
Bestillinger kjøpt mellom 1. november og 24. desember kan returneres frem til 24. januar